Rok Kościuszkowski

– kampania promocyjno-marketingowa

Panorama Racławicka, oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu, jest jedną z największych atrakcji turystycznych Wrocławia. Według badań (M. Duda-Seifert, „Muzeum Panoramy Racławickiej jako produkt turystyczny”, MNWr 2015) zdecydowaną większość odwiedzających PR stanowią turyści spoza Wrocławia. MNWr postanowiło wykorzystać Rok Tadeusza Kościuszki, by odświeżyć wizerunek Panoramy i zachęcić wrocławian do jej odwiedzania.

Przeprowadzona w kwietniu 2017 r. we Wrocławiu kampania skierowana była do wrocławian (głównie w wieku 18–35)

oraz studentów. Wykorzystano takie nośniki jak citylighty i słupy reklamowe. Opierała się na pomyśle, by przy pomocy postaci Kościuszki pokazać wrocławianom, jak blisko mają do Panoramy z różnych punktów miasta. Na czerwonym tle (zgodnie z najnowszą identyfikacja wizualną MNWr kolor ten przypisany jest PR) ukazano charakterystyczną postać Tadeusza Kościuszki na koniu, z kierunkowskazem i hasłami odpowiednimi dla danego miejsca, np. „Z Rynku do Panoramy Kościuszko jechałby 5 minut”.

Tak pomyślana kampania dawała też okazję, by promować oddziały Muzeum. Dzięki temu, że w kampanii pojawiły się nazwy innych instytucji kultury, udało się pozyskać bezpłatne dodatkowe miejsca reklamowe w ich gmachach.

Przygotowano również serię plakatów eksponowanych na wrocławskich uczelniach. Wykorzystano też mural, który namalowany został w miejscu będącym skupiskiem najmodniejszych klubów i kawiarni.

Kampanię podsumowywał film pokazujący jej przebieg, który emitowany był na FB i You Tube. Wydano serię nowoczesnych gadżetów wykorzystujących pomysł z odległościami (torba, kubek, długopis, notes), a także ulotkę zawierającą ciekawe informacje o Tadeuszu Kościuszce. Zorganizowano szereg wydarzeń edukacyjnych oraz ogłoszono konkurs na komiks kościuszkowski.

print