23 lutego 2019 w Muzeum Narodowym we Wrocławiu odbyła się uroczystość finałowa z wręczeniem nagród laureatom konkursu fotograficznego dla uczniów szkół podstawowych Dolnego Śląska pt. „Oblicza Niepodległej. Ożyw historię zaklętą w obrazie. Inspiracje dziełami o tematyce patriotycznej w kolekcji Muzeum Narodowego we Wrocławiu”.
Wydarzeniu towarzyszył poetycko-muzyczny występ dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 8 we Wrocławiu pod kierownictwem Iwony Polak.
Nagrodzone prace:
Praca Franciszka Tworuszki
Praca Niny Kownackiej
Praca Julii Głuszko
Praca Aleksandry Mróz
Praca Jakuba Wdowiaka
Praca Franciszka Łozińskiego
Praca Karoliny Budzyńskiej
Praca Mateusza Prędkiego
Praca Jeremiasza Broniszewskiego
Praca Sary Rudyszyn
Praca Marianny Krukiewicz
Praca Mateusza Krynickiego
Nagrodzone i wyróżnione prace konkursowe prezentowane są na I piętrze Muzeum Narodowego we Wrocławiu w Galerii Dziecięcej przed salą wykładową.
Fot. Michał Pieczka
Organizatorami konkursu była Szkoła Podstawowa nr 8 we Wrocławiu (panie: Iwona Polak i Anna Iwaszków-Prędka) oraz Dział Oświatowy Muzeum Narodowego we Wrocławiu (Grzegorz Wojturski i Michał Pieczka). Muzeum ufundowało szereg atrakcyjnych nagród w formie wydawnictw i gadżetów muzealnych, a także biletów do Panoramy Racławickiej. Uroczystość, prócz licznie zgromadzonych laureatów, wyróżnionych i ich rodzin, uświetniła obecność Dyrektor SP 8 Doroty Tylek, która gratulowała laureatom fantastycznych prac i życzyła wielu kolejnych sukcesów.
Uczestnicy uroczystości zostali również zaproszeni przez oprowadzającego Grzegorza Wojturskiego do udziału w spacerze po Galerii Sztuki Polskiej XVII–XIX wieku, gdzie mogli obejrzeć i wysłuchać komentarza na temat wybranych do konkursu obrazów stanowiących inspirację dla fotografii.
Prace ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu, które były inspiracją do konkursu.
Józef Chełmoński, Racławice, 1906
Ludwik Stasiak, Deportowani, 1892
Teodor Axentowicz, Kołomyjka, po 1895
Stanisław Wyspiański, Autoportret w kontuszu, 1892–1894
Włodzimierz Tetmajer, Przed Piastową chałupą, 1908
Teodor Baltazar Stachowicz, Sypanie Kopca Kościuszki w Krakowie, 1859
Franciszek Smuglewicz, Grób Ojczyzny, (Alegoria Insurekcji 1794 roku), 1794
Artur Grottger, Cykl Szkoła szlachcica, 1858
Artur Grottger, Andrzej Grabowski, Portret Władysława i Stanisława Tarnowskich, 1866 (1872)
Artur Grottger, Po powstaniu (Drodze do kościoła), 1864
Piotr Michałowski, Portret generała Kniaziewicza, 1835–1837
Jan Matejko, Śluby Jana Kazimierza, 1893
Jacek Malczewski, Ojczyzna (Uczucie), 1903
Leopold Loeffler, Śmierć Stefana Czarnieckiego, 1860
Wilhelm Wielopolski, Klucznik Gerwazy, 1874
Franciszek Ksawery Lampi, Portret Józefa i Jana Mikorskich, ok. 1820
Leon Kapliński, Miecznik i Wacław, 1857
Rafał Radziewicz, Kazimierz Wielki nadający przywilej włościanom, 1834
Josef Grassi, Portret Józefa Poniatowskiego, po 1789
Malarz czynny ok. poł. XVIII w., Portret Kazimierza Aleksandra Ossolińskiego
Prace ze zbiorów prezentowanych w Pawilonie Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej Oddziału Muzeum Narodowego we Wrocławiu.
Korzystamy z technologii cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na nie pozwoli na przetwarzanie takich danych jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.