17 października 2022 r. Muzeum Narodowe we Wrocławiu i PKO Bank Polski podpisały porozumienie, na mocy którego bank został mecenasem muzeum. Partnerstwo to okazało się niezwykle cenne w jakże ważnym dla nas roku 2023, kiedy to MNWr obchodziło rocznicę 75-lecia istnienia.
Ten mecenat i wsparcie przypadło także na czas wielu naszych wyjątkowych wystaw czasowych, z „Szaleństwem rokoka!” na czele, a co nas szczególnie cieszy – również imponującej frekwencji w muzeum.
We wszystkich naszych czterech oddziałach po pierwszym półroczu roku 2023 była ona wyższa o 100 tys. gości niż w analogicznym (a rekordowym!) pierwszym półroczu roku 2022. I stąd mamy prawo przypuszczać, że frekwencja w tym roku będzie prawie dwukrotnie wyższa niż 10 lat temu i osiągnie liczbę bliską 800 tys. widzów. Marzymy o takiej i jesteśmy za nią przeogromnie wdzięczni naszym muzealnym gościom.
Fot. M. Lorek, A. Podstawka, W. Rogowicz
Mogę tylko powtórzyć to, co powiedziałem podczas podpisywania umowy partnerskiej z PKO Bankiem Polskim: jesteśmy wdzięczni tej zasłużonej i ważnej na polskim rynku bankowym instytucji za otwartość i poczucie współodpowiedzialności za stan polskiej kultury i sztuki. Traktujemy to jako rodzaj szczególnego zaufania, które jak wiadomo jest najważniejszym elementem kreującym pozycję i znaczenie każdej marki.
PKO Bank Polski dał dowód dojrzałości, otwartości i życzliwości wspierając nas i kibicując naszym poczynaniom przez ostatnich 10 miesięcy. Wierzę, że to dopiero początek naszej dalszej, jakże owocnej i obopólnie korzystnej współpracy!
dr hab. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu