40 lat temu wprowadzono stan wojenny. Szok wywołany tą decyzją wyzwolił masową reakcję artystów. W swoich pracach wyrażali bunt, sprzeciw, pytali o kondycję człowieka, o granice wolności, dokumentowali konkretne sytuacje. Powstało wiele wybitnych dzieł.
Jednym z nich jest Klatka Magdaleny Abakanowicz, będąca metaforą zniewolenia i przedstawiająca anonimową, skuloną postać uwięzioną w zbitej z belek klatce. Figura wykonana została w technice łączącej płótno workowe i żywicę z modelu, który artystka użyła wcześniej, tworząc cykl „Plecy” (1976–1980), a w 1993 roku pomnik dla Hiroszimy.
Pracę tę już od najbliższej niedzieli oglądać będzie można na wystawie „Abakanowicz. Totalna” w Pawilonie Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej.
#zoom_na_muzeum – zapraszamy również do lektury innych tekstów ➸