Lekcje dla szkół i przedszkoli w Muzeum Narodowym we Wrocławiu

Tematy lekcji muzealnych dla dzieci przedszkolnych i uczniów ze szkół podstawowych

  1. Obrazy, rzeźby i piękne przedmioty – muzealne ABC
  2. Muzealne ciekawostki
  3. Poznajemy tematy malarskie
  4. W świecie barw
  5. Techniki malarskie, czyli jak wyczarować obraz
  6. Wszystko o rzeźbie
  7. Ciekawe przedmioty codziennego użytku
  8. Boże Narodzenie w sztuce
  9. Karnawałowe szaleństwa
  10. Wielkanoc w sztuce
  11. Przyroda w sztuce
  12. Skrzydlate i łaciate, czyli zwierzęta w sztuce
  13. Jak wyrazić uczucia w dziele sztuki?
  14. Jak się dawniej ubierano?
  15. Szlachcic na zagrodzie, czyli o staropolskim stylu życia
  16. Cztery pory roku w malarstwie
  17. Życie i twórczość Jana Matejki
  18. Legendy z życia świętych
  19. Obyczaje rycerskie
  20. Królowie i książęta na starych obrazach

Tematy lekcji muzealnych dla młodzieży szkół ponadpodstawowych

  1. Jak patrzeć na dzieło sztuki?
  2. Nastrój w dziele sztuki
  3. Barwa w dziele sztuki
  4. Czym jest kompozycja malarska
  5. Sztuka średniowieczna
  6. Sztuka renesansu i manieryzmu
  7. Sztuka baroku
  8. Sztuka klasycyzmu
  9. Sztuka romantyzmu
  10. Realizm w sztuce
  11. Impresjonizm, ekspresjonizm, secesja
  12. Sztuka Młodej Polski
  13. W świecie symboli
  14. Porównanie stylów w sztuce
  15. Polskie malarstwo historyczne
  16. Motywy patriotyczne w sztuce polskiej
  17. Wątki literackie w malarstwie
  18. Wątki biblijne i mitologiczne w sztuce
  19. Wątki muzyczne w sztuce
  20. Motywy pasyjne w sztuce
  21. Sztuka i reformacja
  22. Motyw wędrówki w sztuce
  23. Strój szlachecki i kultura sarmacka
  24. Eros i Tanatos w sztuce
  25. Motyw przemijania w sztuce

Tematy lekcji muzealnych realizowanych w formule on-line na platformie Zoom
(klasy VII–VIII SP oraz szkoły ponadpodstawowe)

  1. Biblia i mitologia w sztuce
  2. Wątki literackie w sztuce
  3. Sztuka Młodej Polski
  4. Śląska sztuka średniowieczna
  5. Jak patrzeć na dzieło sztuki
  6. W szkole szlachcica polskiego

Tematy lekcji muzealnych realizowanych w formie podchodów i gier

  1. Podchody z królami
  2. Oko w oko ze smokiem
  3. W szkole szlachcica polskiego
  4. Podchody z Tadem (Tadeusz Kościuszko)
  5. W poszukiwaniu muzealnych zwierzaków
  6. Jak rozszyfrować martwą naturę
  7. W poszukiwaniu mitycznych bohaterów

Formuła zajęć w Muzeum Narodowym we Wrocławiu

Zajęcia stacjonarne

  • Zajęcia prowadzone są w gmachu głównym Muzeum przy pl. Powstańców Warszawy 5. Klasa spotyka się z edukatorami muzealnymi, przebywa w przestrzeni wystaw, słucha komentarzy prowadzącego i rozwiązuje zadania w bezpośrednim kontakcie z dziełami  sztuki.
  • Lekcje prowadzone są w podgrupach do 10 uczestników, z zachowaniem ogólnych przepisów bezpieczeństwa sanitarnego w budynku Muzeum (z zakrywaniem ust i nosa, z wcześniejszym pomiarem temperatury przy wejściu oraz z zachowaniem dystansu).
  • Lekcje odbywają się od wtorku do piątku w godzinach 10:00–14:00 oraz w weekendy po wcześniejszym umówieniu z grupą.

Zajęcia w trybie on-line na platformie Zoom
(klasy VII-VIII SP oraz szkoły ponadpodstawowe)

  • Zajęcia interaktywne prowadzone na platformie Zoom w oparciu o prezentację eksponatów znajdujących się na galeriach gmachu głównego oraz w kolekcji muzealnej. Liczba uczestników w trakcie jednego spotkania: 30 osób (klasa szkolna).

 

print