Zależy nam, aby podczas wizyty w muzeum nic nie stało na przeszkodzie w kontakcie ze sztuką. Dlatego zapraszamy opiekunów do wcześniejszego dokładnego omówienia z nami scenariusza spotkania, które dopasujemy do potrzeb uczestników zajęć.
Warsztaty
Czas trwania: 90 minut, koszt udziału dla jednego ucznia – 15 zł
I. Błękitne bemole
– warsztaty dla osób z niepełnosprawnością wzroku
– warsztat dla osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
Zajęcia, dzięki którym uczestnicy rozwiną motorykę i pobudzą wyobraźnię abstrakcyjną. Po wspólnym obejrzeniu pracy Alfreda Lenicy Formy inspirujące dzieci wykonają własne abstrakcje, swobodnie chlapiąc i przesuwając pędzlem w rytm muzyki.
II. Dzieła/rzeczy
– warsztaty dla osób z niepełnosprawnością wzroku
– warsztaty dla osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
– warsztaty dla osób ze spektrum autyzmu
– warsztaty dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Władysław Hasior tworzył assamblaże – obiekty ze starych, zużytych, niepotrzebnych nikomu rzeczy. W trakcje zajęć uczniowie dowiedzą się, co znaczą widelce w dziele Upadek Ikara i czym jest koło w pracy Matka Boska Bolesna. Na koniec sami stworzą kompozycje ze specjalnie przygotowanych dla nich codziennych i gotowych przedmiotów i spróbują odnieść je do symboli, które są im bliskie.
III. A jak abakan
– warsztaty dla osób z niepełnosprawnością wzroku
– warsztaty dla osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
– warsztaty dla osób ze spektrum autyzmu
– warsztaty dla osób z niepełnosprawnością ruchową
W trakcie spotkania odwiedzimy Kopułę Północną, w której znajdują się nietypowe eksponaty – miękkie rzeźby, czyli abakany. Porozmawiamy o ich niezwykłych kształtach i o tym, z czego zostały zrobione. Będziemy również pracować warsztatowo. Każdy z nas zrobi własny, mały abakan.
Lekcje sztuki
Czas trwania: 60 minut, koszt udziału dla jednego ucznia – 7 zł
I. Akcja, atrakcja, abstrakcja
– lekcja dla osób z niepełnosprawnością wzroku
– lekcja dla osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
Czy abstrakcja może byś atrakcyjna? W trakcie spotkania dowiemy się, w jaki sposób artyści upraszczali znane nam kształty. Jak robił to najsławniejszy malarz współczesny Pablo Picasso, a jak tworzyli swoje dzieła abstrakcyjne artyści polscy: Maria Jarema, Tadeusz Brzozowski i Jan Tarasin.
II. Historie ze snów
– lekcja dla osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
– lekcja dla osób z niepełnosprawnością ruchową
– lekcja dla osób z niepełnosprawnością wzroku
Na wystawie kolekcji w Pawilonie Czterech Kopuł prezentowane są obrazy Zbigniewa Makowskiego i Stanisława Fijałkowskiego – malarzy, którzy w swej twórczości inspirowali się snami. Zanim – wzorem tych artystów, stworzymy własną pracę o śnie, w oparciu o ich dzieła poznamy i przećwiczymy pojęcie surrealizmu.
Zasady uczestnictwa
- Lekcje sztuki odbywają się od wtorku do piątku w godzinach 10.00–16.00.
- Dokładny termin ustalić można z Działem Edukacji w Pawilonie Czterech Kopuł, tel. 71 71 27 181,
mail: edukacja.pawilon@mnwr.pl. - Zajęcia prowadzone są w przestrzeni wystawienniczej Muzeum dla grup liczących nie więcej niż 30 osób.
- Opiekun ma obowiązek pozostania z grupą przez cały czas pobytu w Muzeum.
- Podczas zajęć mogą być wykonywane zdjęcia na potrzeby Muzeum Narodowego we Wrocławiu, jeżeli nie wyrażają Państwo na to zgody, prosimy o wcześniejszą informację.
- Nauczyciele lub opiekunowie podczas zajęć mogą wykonywać zdjęcia bez użycia lampy błyskowej.
- Okrycia wierzchnie oraz torby i plecaki należy zostawić w szatni.