Oferta dla przedszkoli i szkół podstawowych (klasy I–III) w Pawilonie Czterech Kopuł

Zajęcia dla przedszkolaków i uczniów przygotowane przez Dział Edukacji Pawilonu Czterech Kopuł to spotkania o charakterze lekcyjno-warsztatowym. Ich aktywna formuła zachęca do twórczego myślenia i działania.

I. Stwory, mary i zjawy
Szarlej, strzyk czy bałamutnik? Jakie postacie pojawiają się na obrazach Jana Lebensteina? W trakcie zajęć odkryjemy, czym są bestiariusze oraz jakimi stworami fascynował się artysta.

II. Kim jest ta pani? Kim jest ten pan?
Podczas zajęć przyjrzymy się obrazom i rzeźbom ukazującym ludzi. Zastanowimy się, jakie historie kryją się za ich twarzami oraz dlaczego artysta postanowił uwiecznić właśnie ich. Dowiemy się także, dlaczego żona Leona Chwistka ma kwadraty na sukience, okrągły kapelusz, a jej buty są jak trójkąty. Jak zawsze, nie zabraknie plastycznych zadań dla uczestników.

III. Do 6 razy sztuka: gra muzealna
Po pierwsze: ryjówka! Po drugie: mutanty. Po trzecie: zwierzę Beksińskiego, po czwarte hybrydy pędzla Lebensteina, po piąte: ptaki Abakanowicz, po szóste: niespodzianka! A może w innej kolejności? Rzucimy kostką i się przekonamy. Czy uda nam się wykonać wszystkie zadania do muzealnych zwierzaków? Zapraszamy najmłodszych – zagrajmy w muzeum!

IV. Poszukajmy pojazdów w Muzeum!
Aby dołączyć do grupy pawilonowych podróżników, spróbujemy odnaleźć na obrazach pokazywanych w Pawilonie Czterech Kopuł dorożkę, trolejbus i Stację kolejki wąskotorowej w górach. Przekonamy się także, czy Wieczorami słychać gwizd odjeżdżających pociągów

V. Widoki miasta
Budynek Pawilonu Czterech Kopuł, Dom mojego ojca Krzysztofa Bednarskiego, miasto namalowane przez Edwarda Dwurnika, Zielony most – to muzealne obiekty, które łączy wspólny motyw – przedstawienie architektury. Podczas zajęć przekonamy się także, czym różni się miejsce, w którym mieszkamy od namalowanego Miasteczka i dlaczego W sierpniu całujemy się za oknem?

VI. Ciepło czy zimno, smutno czy radośnie – o palecie barw
Jako początkujący artyści zaczniemy stawiać pierwsze kroki w świecie kolorów. Poszukamy barw ciepłych i zimnych, podstawowych i pochodnych, kontrastowych i uzupełniających. Zastanowimy się też, co sprawia, że jedne obrazy wydają się nam wesołe, inne zaś smutne.

VII. Tańczące kolory
Każde dziecko ma swój ulubiony kolor, a każdy kolor ma inną energię. Propozycja jest taka – tańczymy kolory w ich rytmie, czasami powoli, a czasami szybko! Malujemy swym tańcem obrazy pełne barwnych plam. Pomocne nam w tym będą różnokolorowe folie, tkaniny, farby i dużo, dużo papieru.

VIII. Uwalniamy plamy
Maria Jarema tworzyła obrazy abstrakcyjne. Barwne plamy wypełniają przestrzeń jej dzieł, przytulają się do siebie delikatnie, jak woalką zakrywają jedna drugą, ale są też takie, co się mocno rozpychają na boki. A gdyby tak uwolnić plamy, jakie nowe kompozycje by powstały? Zapraszamy do zabawy ruchowo-plastycznej w tworzenie kolaży z radosnego tańca, kolorowych bibuł i tiulu.

 


Zasady uczestnictwa

  • Koszt udziału w zajęciach dla jednego ucznia wynosi 7 złotych, w warsztatach – 10 złotych.
  • Każdy temat może być zrealizowany w formie godzinnych lekcji sztuki albo 90-minutowych warsztatów plastycznych.
  • Lekcje sztuki odbywają się od wtorku do piątku w godzinach 10.00–16.00.
  • Dokładny termin ustalić można z Działem Edukacji w Pawilonie Czterech Kopuł, tel. 71 71 27 181,
    mail: edukacja.pawilon@mnwr.pl.
  • Zajęcia prowadzone są w przestrzeni wystawienniczej Muzeum dla grup liczących nie więcej niż 30 osób.
  • Opiekun ma obowiązek pozostania z grupą przez cały czas pobytu w Muzeum.
  • Podczas zajęć mogą być wykonywane zdjęcia na potrzeby Muzeum Narodowego we Wrocławiu, jeżeli nie wyrażają Państwo na to zgody, prosimy o wcześniejszą informację.
  • Nauczyciele lub opiekunowie podczas zajęć mogą wykonywać zdjęcia bez użycia lampy błyskowej.
  • Okrycia wierzchnie oraz torby i plecaki należy zostawić w szatni.

 

print