Teatr Czterech: „OdMOOREowywanie”

27 stycznia 2019, za 17 siedemnasta

Teatr Czterech to międzypokoleniowy zespół wyłoniony w wyniku intensywnych przesłuchań. Zadanie castingowe zostało tak pomyślane, by jego efekt mógł być częścią finałowego widowiska, bowiem od powołania Teatru do pierwszego wystąpienia twórcy mieli tylko 17 dni. Wieczorne próby w Muzeum, intymna atmosfera obcowania z rzeźbami Henry’ego Moore’a, energie wydobyte z poszczególnych brył i ich współistnienia w przestrzeni wystawy.

Zamknięcie wystawy zostało poprzedzone oprowadzaniem, w czasie którego wypunktowane zostały wątki poruszone potem w teatralnej akcji. Widzowie prowadzeni głosem i performatywnym dzianiem się między rzeźbami Moore’a wraz z aktorami po raz ostatni zobaczyli wystawę w przestrzeni Pawilonu Czterech Kopuł. A potem zgasły światła

Teatr Czterech powołała i prowadzi Justyna Oleksy, edukatorka Pawilonu Czterech Kopuł. Formuła Teatru zakłada performatywne zamknięcia wystaw czasowych.
Pomysł na powstanie zespołu teatralnego w muzeum wynikł z potrzeby wielopoziomowego odbioru dzieła plastycznego.

27 stycznia wystąpili przed Państwem:
Róża Gołubowska, Dominika Wesołowska, Gustaw Małecki, Aleksandra Urbanek, Karolina Kowalska, Agnieszka Przyborowska-Mitrosz, Anna Lorenc, Ariel Osiak, Łukasz Kwiliński, Agata Iżykowska-Uszczyk, Lesław Zamaro, Elżbieta Dudź, Barbara Przerwa, Michał Sękowski, Katarzyna Mazurkiewicz, Anna Komsta
zamysł: Justyna Oleksy, kreacja zbiorowa

W przestrzeni wystawy wybrzmiały:
monolog oddzielonego fragmentu, monologi pępka, monolog grzeszny, monolog z (krótkiego) dystansu, monolog gabloty, monolog zwierzęcej siły, monolog psi, monolog kąsający, monolog ba!, monolog kopuły, monolog „jeno wyjmij”, monolog torsu drzewa, monolog z wnętrza, monolog profilu, monolog słonia, monolog kobiety-krajobrazu, dialog zewnętrznego z wewnętrznym, monolog czujnego oka, monolog żądny spojrzenia, monolog otworu, monolog dionizyjski, monologi szczelin

Więcej wpisów:
— Zakończenie wystawy „Grupa Krakowska 1932–1937” ➸

— Fotorelacja z finisażu ➸
— Kurtyna! Teatr Czterech – zapowiedź ➸

print