Z okazji jubileuszu 40-lecia udostępnienia „Panoramy Racławickiej” we Wrocławiu przygotowana została ogólnopolska kampania promocyjna. Identyfikację graficzną opracowała Grupa Projektor.
W lipcu dolnośląska odsłona kampanii #LiczySięPanorama przedstawi kilka zaskakujących ciekawostek związanych z tworzeniem wielkiego obrazu. Spoty na stacjach i w pociągach Kolei Dolnośląskich wraz z plakatami eksponowanymi w centrum Wrocławia na przystankach MPK i w galeriach handlowych przypomną m.in., że malowanie płótna wymagało 9 miesięcy pracy na okrągło!
Wrocławianie i turyści odwiedzający stolicę Dolnego Śląska poznają także odpowiedzi na nurtujące pytania: ilu artystów tworzyło „Panoramę Racławicką”, jaka jest powierzchnia dzieła, ile farby zużyto do zagruntowania płótna…
W czerwcu kampania #LiczySięPanorama pewnym krokiem wkroczyła już do Warszawy, Gdańska, Poznania, Katowic i Krakowa, ożywiając ich symbole. Eksponowane w przestrzeni miast grafiki wprowadziły twórczy dialog pomiędzy ikonami przyciągającymi miliony turystów z Polski i zagranicy: warszawską Syrenką, poznańskimi Koziołkami, gdańskim Neptunem, katowickim Spodkiem, krakowskim Smokiem Wawelskim a Panoramą.
Zapraszamy wszystkich, którzy zastanawiają się jeszcze, czy popłynąć, polecieć, fiknąć, pobiec lub poczłapać do rotundy. Tadeusz Kościuszko pędzla Styki i Kossaka już na Was czeka!
Alicja Marzec, Dział Promocji i Komunikacji MNWr
■ Zoom na muzeum – zapraszamy również do lektury innych tekstów ➸