Wykład Agaty Grzych w ramach cyklu „Zatrzymane w kadrze. Kurs Historii Fotografii”
Czy można opowiadać rzeczywistość, wycinając ją z kontekstu? A może najlepiej ją zrozumieć, składając z pozornie niepasujących fragmentów? Spotkanie poświęcone awangardowym eksperymentom wizualnym z lat 20. i 30. XX wieku – kolażom i fotomontażom osadzonym na styku konstruktywistycznej precyzji, dadaistycznej prowokacji i surrealistycznej poezji. Omówione zostaną prace m.in. Aleksandra Rodczenki, Karla Teige oraz Jindřicha Štyrskiego – artystów, którzy traktowali medium fotograficzne jak laboratorium nowoczesnej percepcji.
Spotkanie w Pawilonie Czterech Kopuł we Wrocławiu, wstęp wolny.
W przypadku pytań prosimy o kontakt: edukacja.pawilon@mnwr.pl lub 71 712 71 81.
↡ Kolejne wykłady w cyklu „Zatrzymane w kadrze. Kurs Historii Fotografii”
25 maja, g. 12:00 — Eugène Atget i fotografia uliczna
Prowadzenie: Jenka Minh
8 czerwca, g. 12:00 — Oskar Gustave Rejlander. Narodziny fotomontażu
Prowadzenie: Agnieszka Bandura
15 czerwca, g. 12:00 — Edward Weston i piękno detalu
Prowadzenie: Aleksandra Szwedo
13 lipca, g. 12:00 — Grupa f/64 i fotografia czysta
Prowadzenie: Adam Pacholak
20 lipca, g. 12:00 — Capa/Taro. Historia fotografii wojennej
Prowadzenie: Aleksandra Szwedo
3 sierpnia, g. 12:00 — Newton/Avedon – mistrzowie fotografii mody
Prowadzenie: Alicja Marzec
17 sierpnia, g. 12:00 — Antyfotografia? Beksiński/ Lewczyński/ Schlabs
Prowadzenie: Aleksandra Szwedo
■ Wydarzenia edukacyjne ➸
■ Fotorelacje edukacyjne ➸